#Odwoluje #Nieblokuje – szpital Orthos partnerem kampanii

Jest wiele powodów, aby nie przyjść na wizytę, ale tylko jeden, żeby ją odwołać – ZDROWIE DRUGIEGO CZŁOWIEKA! – podpisujemy się pod tym z całą stanowczością, dlatego już w ubiegłym roku dołączyliśmy do kampanii społecznej #Odwoluje #Nieblokuje Dziś Chcemy przypomnieć Wam o tym, aby obwoływać wizyty, które nie mogą się odbyć.

Sezon jesienno-zimowy sprzyja przeziębieniom, a te nieobecnościom na umówionych wizytach w placówkach medycznych. Pamiętajmy, że z naszego terminu wizyty może skorzystać inny Pacjent, dlatego zawsze warto z wyprzedzeniem odwołać lub przełożyć swoją konsultację. Ten mały gest jest wyrazem troski o innych Pacjentów. Znacznie usprawnia pracę każdej placówki medycznej i pozwala jeszcze efektywniej leczyć Pacjentów, którzy nie muszą czekać na odległe wolne terminy wizyty u danego specjalisty, tylko mogą skorzystać z „okienek” w grafiku, które pojawiają się na skutek odwołanych z wyprzedzeniem wizyt.

odwoluje_logo

W ramach kampanii powstała Karta Dobrych Praktyk dla Pacjentów, której zapisy przytaczamy tutaj i mamy nadzieję, że weźmiecie sobie do serca te porady. Razem zadbajmy o to, aby sytuacji, w których nie przychodzimy na wizyty i nikt inny nie może skorzystać z wolnego terminu było jak najmniej. Od razu dziękujemy Wam także za wszystkie odwołane z wyprzedzeniem wizyty. To bardzo ułatwia nam pracę.

  1. Zapisz termin wizyty u lekarza w ulubionym miejscu (kalendarzu lub telefonie) oraz ustaw przypomnienie o tym na tydzień i na dzień przed planowaną wizytą. Jeżeli okaże się wtedy, że wizyta nie jest Ci już potrzebna – odwołaj ją!
  2. Dowiedz się o możliwych sposobach odwoływania już w trakcie umawiania wizyty. Gdy umawiasz wizytę u lekarza poproś o informację w jaki sposób możesz odwołać wizytę. Znaczna część placówek ochrony zdrowia oprócz odwołania telefonicznego i osobistego umożliwia odwołanie wizyty poprzez e-mail lub SMS.
  3. Odwołuj wizyty po godzinie 11-tej. Po porannym ruchu w przychodniach, dodzwonisz się najszybciej.
  4. Koniecznie skorzystaj z dostępnej możliwości odwołania poprzez SMS. Jeśli otrzymujesz przypomnienie o wizycie w formie SMS a nie wybierasz się na nią – odwołaj ją, odsyłając literkę N lub stosując się do komunikatu zawartego w smsie.
  5. Dowiedz się czy placówka, z której usług korzystasz posiada aplikację Pacjenta. Jeśli posiada taką aplikację – ściągnij ją na telefon. To oszczędzająca czas prosta forma odwołania wizyty.
  6. Wykorzystaj do odwołania wizyty widomość e-mail lub czat na stronie www placówki.
  7. Jeśli nie udało Ci się dodzwonić do placówki, aby odwołać wizytę w wielu placówkach możesz odwołać ją mailowo, pisząc na specjalny dedykowany adres. Zapytaj o taki adres w placówce podczas umawiania wizyty. Niektóre placówki posiadają czat na swojej stronie www. W ten sposób również możesz odwołać wizytę.
  8. Odwołaj wizytę osobiście w rejestracji danej placówki, jeśli nie ma innej możliwości. Wymaga to poświęcenia czasu, pamiętaj jednak o tym, że z odwołanej wizyty może skorzystać ktoś Ci bliski – Twoja Mama lub Babcia, Przyjaciółka czy Sąsiadka!
  9. Poinformuj placówkę, w której się leczysz o łatwych i dogodnych dla Ciebie sposobach odwoływania wizyt (dedykowany numer telefonu, mail, sms itp.)

Odwołuj wizyty, z których nie będziesz korzystać i zachęcaj innych do podobnych działań! Ty sam masz wpływ na większą dostępność do specjalistów!